Reklamation og reparation

VIGTIG INFO OM IPHONE 7 / IPHONE 7 PLUS:

iPhone 7 / 7 Plus modellerne er IKKE vandtætte, og bør behandles derefter. Telefonerne er dog mere vandafvisende end forgængerne, men dette skal ikke forveksles med decideret vandtæthed. Du skal derfor være opmærksom på at garantien bortfalder, på samme måde som den gør med andre telefoner, hvis den bliver væskeskadet.

 



 

 

24 måneders reklamationsret for private, 12 måneder for erhvervskunder:

Når du som forbruger køber en telefon på nemmobil.dk, har du naturligvis 24 måneders reklamationsret på telefonen. For erhvervskunder er reklamationsretten 12 måneder.

Definationen af en erhvervsdrivende er at fakturaadressen indeholder firmanavn. Hvis du køber en iPhone eller iPad som privatperson kan du derfor godt få den leveret til dit arbejde, og stadig beholde 24 måneders reklamationsret. Det er dog vigtig at du i fakturaadresse husker at skrive din privatadresse.

 


 


Reparation på reklamationsretten (Bemærk: Efter 12 måneder skal du ALTID kontakte nemmobil.dk inden telefonen indleveres til reparation:

De første 12 måneder efter du har modtaget din telefon, kan du kontakte værkstedet direkte.

VIGTIGT: Efter 12 måneder skal reklamationer ALTID igennem nemmobil.dk, på grund af Apples regler for håndtering af reklamation. Hvis du efter 12 måneder indleverer telefonen til Number ! Service, vil de afvise reklamationen og du vil blive pålagt et gebyr for håndtering. Så det er vigtigt at du er opmærksom på dette.

 


 

Indenfor de første 12 måneder efter køb, kan du få repareret din telefon på et autoriseret værksted i Danmark, uden at bruge nemmobill.dk som et forsinkende mellemled.

Walk-in eller mail-in?
Hvis du bor eller arbejder i, eller i nærheden af, Aabenraaa, Aalborg, Arhus, Esbjerg, Glostrup, København eller Odense, har du mulighed for at indlevere telefonen hos Care1's Walk-in centre.

Du kan se en complet liste med adresser her: https://www.care1.dk/kontakt/ - Du kan også ringe til Care 1 på telefon 74631018

Hvis du selv indleverer telefonen i wt walk-in center, har du den typisk tilbage 3-4 hverdage hurtigere end hvis den skal sendes.


Er du ikke i nærheden af disse, kan du i stedet sende telefonen til dem.

Sådan gør du hvis din telefon skal til reparation:


Vigtig info, hvis du har en iPhone.

Reparationen påbegyndes når Find min iPhone er deaktiveret. Dette gør du ved at gå ind i telefonens menu, og gøre følgende;

- Vælg Indstillinger  
- Vælg Apple-id, iCloud iTunes & App Store (øverst)  
- Vælg iCloud  
- Vælg Find min iPhone  
- Slå den grønne knap fra

Kan du ikke bruge telefonen, kan du deaktivere Find min iPhone på iCloud.com Her logger du ind med det samme Apple ID som du bruger på telefonen. 


 Mail-in (Send telefonen med posten):

Bor du ikke i nærheden af et walk-in center, skal du i stedet sende telefonen til værkstedet. Når telefonen skal sendes, bruger vi Mobylife der, ligesom Care1, er autoriseret Apple værksted

- Gå ind på http://mobylife.com/en/create-repair-denmark

- Følg punkterne, og vær omhyggelig med en korrekt fejlbeskrivelse
- Udskriv kvitteringen du får til sidst.
- Send telefonen til adressen der står på kvitteringen - Husk at vedlægge reparationskvitteringen, og fakturaen du har fået fra os i forbindelse med købet
- Du kan løbende følge status på din reparation på https://service.mobylife.com/login

Telefonen sendes til:
Mobylife A/S
c/o Postnord
Kirkebjerg Søpark 2
TPL – port 92
2605 Brøndby
 

Eventuelt gebyr:

Hvis værkstedet ikke kan konstatere den beskrevne fejl, eller hvis reklamationen af andre årsager afvises (eks. på grund af væskeskade, fysisk overlast m.v.), opkræves et gebyr for håndtering af sagen. Beløbet er aktuelt 395 - 495 DKK inkl. moms. afhængig af hvilket værksted der vælges.
 

Praktisk info:


Pak telefonen forsvarligt, så den ikke tager skade under transporten, da dette kan have indflydelse på reklamationsretten.

Husk at vedlægge kvitteringen fra indskrivningen, samt en kopi af den faktura du fik fra os i forbindelse med købet, da dette er garantibeviset.

Du skal være opmærksom på at alle data der ligger på telefonen, vil blive slettet på værkstedet. Derfor anbefaler jeg, at vi  tager en sikkerhedskopi inden du sender den.